Strona Główna                                                          Komar 2330

                                                                                   

Model: Komar 2330 Komar 2

 

Producent:Predom ROMET dawne - Zjednoczone Zakłady Rowerowe w Bydgoszczy

 

Lata produkcji: 1969-1972

 

Ilość egzemplarzy: nieznana

Historia powstania:

W roku 1964 zakończono produkcje motorowerów Ryś i Żak i ZZR stał się jedynym w kraju producentem motorowerów.
Skutkiem był wzrost produkcji do ok 60 tys szt rocznie.
Konstruktorzy skupili się na poprawie niezawodności i zwiększeniu komfortu jazdy.
Model wprowadzony do produkcji w 1969 roku otrzymał nową ramę z resorowaniem koła tylnego co napewnozwiększyło komfort jazdy.
Silnik S-38 B4 był wersją silnika S-38B z nowym gaźnikiem typu GM-12F.

Dane Techniczne:

Silnik:

Typu S-38B4 o mocy 1,03 KW przy 4000 obr/ min.
Maksymalny moment napedowy to 2,8 Nm przy 2750 obr.min.
Średnica cylindra 38 mm
skok tłoka 44 mm,
pojemność skokowa 49,8 ccm.
Stopień sprężania 6,5.
Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego.
Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie.
Rozrusznik nożny - pedały.
Paliwo - mieszanka (1:20) z olejem Lux10

Gaźnik:

Poziomy typu GM-12F

Sprzęgło:

Mokre dwutarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale korbowym silnika

Skrzynia biegów:

Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem.
Zmiana biegów lewš rękojeścią kierownicy.
Wskaźnik włączonego biegu.
Przełożenia całkowite: I-29,16,
II-13,19.
Przełożenia w skrzyni I-3,08, II-1,68.
Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.

Napęd:

Łańcuchowy, od silnika do skrzyni biegów przekładnia zębata o zębach skośnych , przełożenie 4,75 (57:12), od skrzyni biegów do koła tylnego częściowo osłonietym łańcuchem ˝"x4,8 o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.

Podwozie albo rama jak kto woli :) :

Rama o konstrukcji rurowo - tloczonej.
Koło tylne zawieszone na podwójnym wahaczu o skoku 60 mm bez tłumienia.
Siodło pojedyncze , schowek na narzędzia w przetłoczeniu z boku ramy

Koła :

Niewymienne o średnicy obręczy 23". Ogumienie 2,25-23.
Ciśnienie powietrza
przód 1,75,
tył 2,25 bar.

Hamulce :

Bębnowe sterowane mechanicznie.
Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwną wkładką.
Średnica bębnów 97 mm szerokośc szczęk 20 mm.

Instalacja elektryczna :

Jednoprzewodowa o napięciu 6V.
Prądnica - iskrownik trzycewkowa o mocy 17W.
Pradnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kolem magnesowym.
Wyprzedzenie zapłonu 4,5 (34st.) przed ZZ.
Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm.
Świeca zapłonowa M14x175.
Odstęp elektrod świecy 0,5 mm.
Lampa przednia dwuświatlowa 15/15W, tylna 3W.
sygnał elektryczny bateryjny 1,5V

Pojemności :

Skrzynka biegów 0,75 l
Zbiornik paliwa 6,0 l

Ciężar :

Masa własna: 50kg
Dopuszczalny ciężar: 130 kg

Zużycie paliwa :

1,7l/100km przy 40km/h
(ciągłe ruszanie z pierwszego biegu jak i jazda w zbyt ekstremalnych warunkach zwiększa zużycie paliwa)

Wskaźniki: :

Szybkość maksymalna 40 km/h,

Stosowane barwy nadwozia:

Wiśniowa,biało-niebieska,czarno-biała

Wyposażenie:

Komplet narzędzi, pompka do opon