Strona Główna                                               Komar 2338

 

Model: Komar 2338 Komar 2

 

Producent:Predom ROMET dawne - Zjednoczone Zakłady Rowerowe w Bydgoszczy

 

Lata produkcji: 1972-1974

 

Ilość egzemplarzy: nieznana

Historia powstania:

W roku 1972 do podwozia modelu 2330 zabudowano nowy zespół napędowy S-38 SH.
Miał on kilka istotnych zmian w stosunku do poprzednio stosowanych silników.
Moc maksymalna wzrosła do 1,25 KW przy 4700 obr/min,
moment obrotowy osiagnšł 2,9 Nm przy 3400 obr/min.
Zupełnie inaczej rozwiązano zespoły sprzęgła i skrzyni biegów zastępując je zamontowanym na czopie wału korbowego bębnowym sprzęgłem odśrodkowym zespolonym ze sprzęgłem rozruchowym.
Dodatkowo silnik wyposażono w dekompresor sterowany dźwignią sprzęgła.
Skrzynia biegów miała jedno stałe przełożenie, a prędkośc jazdy regulowano obrotami silnika.

 

Dane Techniczne:

Silnik:

Typu S-38SH o mocy 1,25 kW przy 4700 obr /min i momencie obrotowym 2,9 Nm przy 3 400 obr/min

Gaźnik:

Poziomy typu GM-12F

Sprzęgło:

Automatyczne sprzęgło mokre odśrodkowe z możliwością wyłączania ręcznego

Skrzynia biegów:

Stałe zazębienie - skrzynia jednobiegowa

Napęd:

Łańcuchowy, od silnika do skrzyni biegów przekładnia zębata o zębach skośnych , przełożenie 4,75 (57:12), od skrzyni biegów do koła tylnego częściowo osłonietym łańcuchem ˝"x4,8 o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.

Podwozie albo rama jak kto woli :) :

Rama o konstrukcji rurowo - tloczonej.
Koło tylne zawieszone na podwójnym wahaczu o skoku 60 mm bez tłumienia.
Siodło pojedyncze , schowek na narzędzia w przetłoczeniu z boku ramy

Koła :

Niewymienne o średnicy obręczy 23". Ogumienie 2,25-23.
Ciśnienie powietrza
przód 1,75,
tył 2,25 bar.

Hamulce :

Bębnowe sterowane mechanicznie.
Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwną wkładką.
Średnica bębnów 97 mm szerokośc szczęk 20 mm.

Instalacja elektryczna :

Jednoprzewodowa o napięciu 6V.
Prądnica - iskrownik trzycewkowa o mocy 17W.
Pradnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kolem magnesowym.
Wyprzedzenie zapłonu 4,5 (34st.) przed ZZ.
Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm.
Świeca zapłonowa M14x175.
Odstęp elektrod świecy 0,5 mm.
Lampa przednia dwuświatlowa 15/15W, tylna 3W.
sygnał elektryczny bateryjny 1,5V

Pojemności :

Skrzynka biegów 0,75 l
Zbiornik paliwa 6,0 l

Ciężar :

Masa własna: 50kg
Dopuszczalny ciężar: 130 kg

Zużycie paliwa :

1,7l/100km przy 40km/h
(ciągłe ruszanie z pierwszego biegu jak i jazda w zbyt ekstremalnych warunkach zwiększa zużycie paliwa)

Wskaźniki: :

Szybkość maksymalna 40 km/h,

Stosowane barwy nadwozia:

Wiśniowa,biało-niebieska

Wyposażenie:

Komplet narzędzi, pompka do opon