Strona Główna                                                         Komar 2360

 

                                                                                       

 

Model: Komar 2360

 

Producent: Zjednoczone Zakłady Rowerowe w Bydgoszczy

 

Lata produkcji: 1972-?

 

Ilość egzemplarzy: nieznana

Historia powstania:

W roku 1972 został opracowany i wdrożony do produkcji Komar Sport Róznica w stosunku do poprzedniego modelu dotyczyła wyłącznie nadwozia pojazdu.
Zastosowano większy dziewięciolitrowy zbiornik paliwa, wydłużono siodło - zastosowano importowane siodło włoskie i obniżono kierownice.
Masa pojazdu wzrosła do 51 kg

 

Dane Techniczne:

Silnik:

Typu S-38ZB4 Rozrusznik nożny typu motocyklowego.
Średnica cylindra 38 mm
skok tłoka 44 mm,
pojemność skokowa 49,8 ccm.
Stopień sprężania 6,5.
Moc maksymalna 1,5 KM przy 5600 obr/min.
Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego.
Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie.
Rozrusznik nożny - pedały.
Paliwo - mieszanka (1:20) z olejem Lux10

Gaźnik:

Poziomy typu GM-12F

Sprzęgło:

Automatyczne sprzęgło mokre odśrodkowe z możliwością wyłączania ręcznego

Skrzynia biegów:

Stałe zazębienie - skrzynia jednobiegowa

Napęd:

Łańcuchowy, od silnika do skrzyni biegów przekładnia zębata o zębach skośnych , przełożenie 4,75 (57:12), od skrzyni biegów do koła tylnego częściowo osłonietym łańcuchem ˝"x4,8 o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.

Podwozie albo rama jak kto woli :) :

Rama o konstrukcji rurowo - tloczonej.
Koło tylne zawieszone na podwójnym wahaczu o skoku 60 mm bez tłumienia.
Siodło pojedyncze , schowek na narzędzia w przetłoczeniu z boku ramy
nowy kształt błotnika przedniego, lampa przednia wykonana z tworzywa sztucznego

Koła :

Niewymienne o średnicy obręczy 23". Ogumienie 2,25-23.
Ciśnienie powietrza
przód 1,75,
tył 2,25 bar.

Hamulce :

Bębnowe sterowane mechanicznie.
Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwną wkładką.
Średnica bębnów 97 mm szerokośc szczęk 20 mm.

Instalacja elektryczna :

Jednoprzewodowa o napięciu 6V.
Prądnica - iskrownik trzycewkowa o mocy 17W.
Pradnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kolem magnesowym.
Wyprzedzenie zapłonu 4,5 (34st.) przed ZZ.
Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm.
Świeca zapłonowa M14x175.
Odstęp elektrod świecy 0,5 mm.
Lampa przednia dwuświatlowa 15/15W, tylna 3W.
sygnał elektryczny bateryjny 1,5V

Pojemności :

Skrzynka biegów 0,75 l
Zbiornik paliwa 6,0 l

Ciężar :

Masa własna: 50kg
Dopuszczalny ciężar: 130 kg

Zużycie paliwa :

1,7l/100km przy 40km/h
(ciągłe ruszanie z pierwszego biegu jak i jazda w zbyt ekstremalnych warunkach zwiększa zużycie paliwa)

Wskaźniki: :

Szybkość maksymalna 40 km/h,

Stosowane barwy nadwozia:

wiśniowa,biało niebieska,niebieska

Wyposażenie:

Komplet narzędzi, pompka do opon