Strona Główna Komar 2361
Model: Komar 2361
Producent: Zjednoczone Zakłady Rowerowe w Bydgoszczy
Lata produkcji: 1972-1975
Ilość egzemplarzy: nieznana
Historia powstania:
Ze względu na trudności z dostępem do importowanych części zastosowano w tym modelu - następcy modelu 2360 krajowe siodło, co pociśgnęło za sobą drobne zmiany w ramie i zbiorniku paliwa.
Dane Techniczne:
Silnik:
Typu S-38ZB4 Rozrusznik nożny typu motocyklowego.
Średnica cylindra 38 mm
skok tłoka 44 mm,
pojemność skokowa 49,8 ccm.
Stopień sprężania 6,5.
Moc maksymalna 1,5 KM przy 5600 obr/min.
Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego.
Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie.
Rozrusznik nożny - pedały.
Paliwo - mieszanka (1:20) z olejem Lux10
Gaźnik:
Poziomy typu GM-12F
Sprzęgło:
Automatyczne sprzęgło mokre odśrodkowe z możliwością wyłączania ręcznego
Skrzynia biegów:
Stałe zazębienie - skrzynia jednobiegowa
Napęd:
Łańcuchowy, od silnika do skrzyni biegów przekładnia zębata o zębach skośnych , przełożenie 4,75 (57:12), od skrzyni biegów do koła tylnego częściowo osłonietym łańcuchem ˝"x4,8 o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.
Podwozie albo rama jak kto woli :) :
Rama o konstrukcji rurowo - tloczonej.
Koło tylne zawieszone na podwójnym wahaczu o skoku 60 mm bez tłumienia.
Siodło pojedyncze , schowek na narzędzia w przetłoczeniu z boku ramy
nowy kształt błotnika przedniego, lampa przednia wykonana z tworzywa sztucznego
Koła :
Niewymienne o średnicy obręczy 23". Ogumienie
2,25-23.
Ciśnienie powietrza
przód 1,75,
tył 2,25 bar.
Hamulce :
Bębnowe sterowane mechanicznie.
Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwną wkładką.
Średnica bębnów 97 mm szerokośc szczęk 20 mm.
Instalacja elektryczna :
Jednoprzewodowa o napięciu 6V.
Prądnica - iskrownik trzycewkowa o mocy 17W.
Pradnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kolem magnesowym.
Wyprzedzenie zapłonu 4,5 (34st.) przed ZZ.
Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm.
Świeca zapłonowa M14x175.
Odstęp elektrod świecy 0,5 mm.
Lampa przednia dwuświatlowa 15/15W, tylna 3W.
sygnał elektryczny bateryjny 1,5V
Pojemności :
Skrzynka biegów 0,75 l
Zbiornik paliwa 9,0 l
Ciężar :
Masa własna: 51kg
Dopuszczalny ciężar: 130 kg
Zużycie paliwa :
1,7l/100km przy 40km/h
(ciągłe ruszanie z pierwszego biegu jak i jazda w zbyt ekstremalnych warunkach
zwiększa zużycie paliwa)
Wskaźniki: :
Szybkość maksymalna 40 km/h,
Stosowane barwy nadwozia:
wiśniowa,biało niebieska,pomaranczowa
Wyposażenie:
Komplet narzędzi, pompka do opon