Strona Główna                                                Komar typ 2310

                                                                       

 

Model: Komar 2310

 

Producent: Zjednoczone Zakłady Rowerowe w Bydgoszczy

 

Lata produkcji: 1962-1963

 

Ilość egzemplarzy: nieznana

Historia powstania:

Ze wzgledu na decyzję władz skupiajacą całą produkcję silników do jednośladów w zakładach w Nowej Dębie i zaprzestaniem wytwarzania silników typu SM01, SM02 we Wrocławiu wymusiło skonstruowanie nowej wersji Komara przystosowanej do silnika typu S-38 znanego równiez z Żaka.
Nowy model uzyskal numer produkcyjny 231, a do produkcji wszedł w roku 1962.
Produkowano dwie wersje 231 i 231B rózniące się silnikiem.
Wersja 231 miała silnik S38 z tłoczonšą pokrywą iskrownika, a a wersja S38B mała pokrywę odlewaną jak późniejsze modele.

Dane Techniczne:

Silnik:

Typu S-38 o mocy 1,3 KW przy 5000 obr/ min.
Maksymalny moment napedowy to 2,8 Nm przy 3500 obr.min.
Średnica cylindra 38 mm
skok tłoka 44 mm,
pojemność skokowa 49,8 ccm.
Stopień sprężania 6,5.
Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego.
Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie.
Rozrusznik nożny - pedały.
Paliwo - mieszanka (1:20) z olejem Lux10

Gaźnik:

Poziomy typu G12 z centralnym pływakiem o średnicy gardzieli 12 mm.
Główna dysza paliwowa 0,55 mm.
Filtr powietrza mokry siatkowy z przesłonaą rozruchową.

Sprzęgło:

Mokre dwutarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale korbowym silnika

Skrzynia biegów:

Dwubiegowa,zblokowana z silnikiem.
Zmiana biegów za pomocą lewaej rekojeści kierownicy.
Wskaźnik włączonego biegu.
Przełożenia całkowite: I-29,16, II-13,19.
Przełożenia w skrzyni I-3,08, II-1,68.
Smarowanie olejem LUX 10, zimą LUX5.

Napęd:

Łańcuchowy, od silnika do skrzyni biegów przekładnia zębata o zębach skośnych , przełożenie 4,75 (57:12), od skrzyni biegów do koła tylnego częściowo osłonietym łańcuchem ˝"x4,8 o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.

Podwozie albo rama jak kto woli :) :

Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa;
główna rura noœna o średnicy 45x2, pozostałe o średnicy 30x2.
Zawieszenie koła przedniego na krótkim wahaczu pchanym bez tłumienia, o skoku 50 mm.
Zawieszenie koła tylnego sztywne.
Siodło pojedyncze typu rowerowego.

Koła :

Niewymienne o średnicy obręczy 23". Ogumienie 2,125-23.
Ciśnienie powietrza
przód 1,75,
tył 2,25 bar.

Hamulce :

Bębnowe sterowane mechanicznie.
Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwną wkładką.
Średnica bębnów 97 mm szerokośc szczęk 20 mm.

Instalacja elektryczna :

Jednoprzewodowa o napięciu 6V.
Prądnica - iskrownik trzycewkowa o mocy 17W.
Pradnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kolem magnesowym.
Wyprzedzenie zapłonu 4,5 (34st.) przed ZZ.
Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm.
Świeca zapłonowa M14x175.
Odstęp elektrod świecy 0,5 mm.
Lampa przednia dwuświatlowa 15/15W, tylna 3W.

Pojemności :

Skrzynka biegów 0,75 l
Zbiornik paliwa 6,0 l

Ciężar :

Masa własna: 43kg
Dopuszczalny ciężar: 130 kg

Zużycie paliwa :

1,7l/100km przy 45km/h
(ciągłe ruszanie z pierwszego biegu jak i jazda w zbyt ekstremalnych warunkach zwiększa zużycie paliwa)

Wskaźniki: :

Zdolność pokonywania wzniesien 25%, Stosunek mocy silnika do cieżaru 30 KM/T
Szybkość maksymalna 50 km/h,
Szybkość użytkowa 35 km/h

Stosowane barwy nadwozia:

Wiśniowa Wyposażenie:

Komplet narzędzi, pompka do opon