Strona Główna                                                                            Ogar 200

 

                                                                          

 

Model: Ogar 200

 

Producent: Predom Romet w Bydgoszczy

 

Lata produkcji: 1983-1985

 

Ilość egzemplarzy: nieznana

Historia powstania:

Wprowadzenie do produkcji tego opartego na podzespołach Rometa 50T3 została wymuszona zaprzestaniem produkcji przez Dezamet trzybiegowego silnika typu 019.
Powstały dzięki temu dwa modele Rometa - Ogar 200 - z silnikem Jawa 223 i Ogar 205 z dwubiegowym silnikiem typu 023 (Dezamet).
Głowne zmiany konstrukcyjne polegały na dostosowaniu podwozia do zupełnie inaczej mocowanego silnika, znalezieniu miejsca na filtr powietrza i inny układ wydechowy oraz dostosowanie do innych przełożeń skrzyni biegów - zastosowano ogromne koło łańcuchowe przy kole tylnym.

 

 

Dane Techniczne:

Silnik:

Dwusuwowy jednocylindrowy, typu Jawa 223,
średnica cylindra 38 mm,
skok tłoka 44mm,
poj skokowa 49,9 ccm
Stopień sprężania 9,5.
Moc maksymalna 1,4 kW przy 4500 obr

Gaźnik:

Jikov 2917 PSb

Sprzęgło:

Mokre dwutarczowe

Skrzynia biegów:

Trzybiegowa, zblokowana z silnikiem.
Zmiana biegów nożna

Napęd:

Łańcuchowy od skrzyni biegów do koła tylnego częściowo osłoniętym łańcuchem 12,7x7,75x4,88 o 118 ogniwach

Podwozie albo rama jak kto woli :) :

Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa.
Zawieszenie koła przedniego teleskopowe bez tłumienia, o skoku 65 mm.
Zawieszenie koła tylnego na podwójnym wahaczu i teleskopach
Skok zawieszenia 50 mm.
Błotnik przedni mocowany do dolnych nóg teleskopów.
Siodło podwójne z gumy piankowej pokrytej dermatoidem

Koła :

Niewymienne o średnicy obręczy 23". Ogumienie 2,125-23.
Ciśnienie powietrza
przód 1,75,
tył 2,25 bar.

Hamulce :

Bębnowe sterowane mechanicznie.
Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwną wkładką.
Średnica bębnów 97 mm szerokośc szczęk 20 mm.

Instalacja elektryczna :

Jednoprzewodowa o napięciu 6V.
Prądnica- iskrownik o mocy 20W, oddzielna cewka zapłonowa.
Wyprzedzenie zapłonu 1,2-1,5 mm przed ZZ.
Rozwarcie styków przerywacza 0,4 +/-0,1 mm.
Świeca zapłonowa M14 F80.
Odstęp elektrod świecy 0,5 mm.
Lampa przednia dwuświatłowa 15/15W, tylna 5W.
Sygnał elektryczny pršdu zmiennego.

Pojemności :

Skrzynka biegów 0,75 l
Zbiornik paliwa 9,0 l

Ciężar :

Ciężar własny 60 kg
Dopuszczlne obcišżenie 150 kg

Zużycie paliwa :

3 l/100km przy 35km/h
(ciągłe ruszanie z pierwszego biegu jak i jazda w zbyt ekstremalnych warunkach zwiększa zużycie paliwa)

Wskaźniki: :

Zdolnośc pokonywania wzniesien 25%,

Stosunek mocy silnika do ciezaru 30 KM/T

Szybkośc maksymalna 40 km/h,

Szybkośc uzytkowa 35 km/h

Stosowane barwy nadwozia:

czerwona, niebieska, zielona

Wyposażenie:

kpl. narzędzi, pompka, instrukcja