Strona Główna                                                Ogar 205

                                                                                                   

 

Model: Ogar 200

 

Producent: Predom Romet w Bydgoszczy

 

Lata produkcji: 1983-1990

 

Ilość egzemplarzy: nieznana

Historia powstania:

Wprowadzenie do produkcji tego opartego na podzespołach Rometa 50T3 została wymuszona zaprzestaniem produkcji przez Dezamet trzybiegowego silnika typu 019.
Powstały dzięki temu dwa modele Rometa - Ogar 200 - z silnikem Jawa 223 i Ogar 205 z dwubiegowym silnikiem typu 023 (Dezamet).
Ponieważ silnik dwubiegowy pasował praktycznie bez przeróbek, wizualnie pojazd niewiele różni się od Modelu 50 T3

 

 

Dane Techniczne:

Silnik:

Dwusuwowy jednocylindrowy, typu Dezamet,
średnica cylindra 38 mm,
skok tłoka 44mm,
poj skokowa 49,9 ccm
Stopień sprężania 8.
Moc maksymalna 1,25 kW przy 4800 obr
Maksymalny moment obrotowy 2,85 Nm

Gaźnik:

GM12F1

Sprzęgło:

Mokre dwutarczowe

Skrzynia biegów:

dwubiegowa, zblokowana z silnikiem.
Zmiana biegów nożna

Napęd:

Łańcuchowy od skrzyni biegów do koła tylnego częściowo osłoniętym łańcuchem 12,7x7,75x4,88 o 110 ogniwach

Podwozie albo rama jak kto woli :) :

Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa.
Zawieszenie koła przedniego teleskopowe bez tłumienia, o skoku 65 mm.
Zawieszenie koła tylnego na podwójnym wahaczu i teleskopach
Skok zawieszenia 50 mm.
Błotnik przedni mocowany do dolnych nóg teleskopów.
Siodło podwójne z gumy piankowej pokrytej dermatoidem

Koła :

Niewymienne o średnicy obręczy 23". Ogumienie 2,125-23.
Ciśnienie powietrza
przód 1,75,
tył 2,25 bar.

Hamulce :

Bębnowe sterowane mechanicznie.
Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwną wkładką.
Średnica bębnów 97 mm szerokośc szczęk 20 mm.

Instalacja elektryczna :

Jednoprzewodowa o napięciu 6V.
Prądnica- iskrownik o mocy 20W, oddzielna cewka zapłonowa.
Wyprzedzenie zapłonu 1,2-1,5 mm przed ZZ.
Rozwarcie styków przerywacza 0,4 +/-0,1 mm.
Świeca zapłonowa M14 F80.
Odstęp elektrod świecy 0,5 mm.
Lampa przednia dwuświatłowa 15/15W, tylna 5W.
Sygnał elektryczny pršdu zmiennego.

Pojemności :

Skrzynka biegów 0,75 l
Zbiornik paliwa 9,0 l

Ciężar :

Ciężar własny 60 kg
Dopuszczlne obcišżenie 150 kg

Zużycie paliwa :

3 l/100km przy 35km/h
(ciągłe ruszanie z pierwszego biegu jak i jazda w zbyt ekstremalnych warunkach zwiększa zużycie paliwa)

Wskaźniki: :

Zdolnośc pokonywania wzniesien 25%,

Stosunek mocy silnika do ciezaru 30 KM/T

Szybkośc maksymalna 40 km/h,

Szybkośc uzytkowa 35 km/h

Stosowane barwy nadwozia:

czerwona, niebieska, zielona

Wyposażenie:

kpl. narzędzi, pompka, instrukcja