Strona Główna                                                                            Romet 50-T-1

                                                                                      

 

Model:Romet 50-T-1

 

Producent: Predom Romet w Bydgoszczy

 

Lata produkcji: 1976

 

Ilość egzemplarzy: nieznana

Historia powstania:

W 1976 roku Zakłady Rowerowe Predom-Romet wyprodukowały zupełnie nowy motorower dwuosobowy pod nazwą 50-T-1.
Motorower ten stwarza możliwość jazdy w dwie osoby z prędkością 40km/h,
nie tracąc przywilejów przysługującym motorowerom, do których należy możliwość użytkowania bez prawa jazdy ( na kartę motorowerową), bez kasku ochronnego oraz ze znacznie ułatwionymi formalnościami rejestracyjnymi.
Należy jednak pamiętać, że zgodnie z Kodeksem Drogowym kierowca wiozący pasażera musi mieć ukończone 18 lat.
Motorower ten ma nowy silnik o mocy 2,5Km (1,84kW), trzybiegową skrzynkę biegów sterowaną nożną
wajchą znajdującą się po lewej stronie, wielotarczowe sprzęglo pracujące w kąpieli olejowej i dźwignię rozrusznika typu motocyklowego.
Nowe w pojeździe jest również podwozie, w którym rzuca się w oczy duże i wygodne siodło kanapowe, dające możliwość przewożenia dwóch osób (pasażer ma oczywiście podnóżki do opierania nóg).
Duży, o nowym kształcie , zbiornik mieści 9 litrów paliwa.
Nowe w amotorowerze są teleskopy przednie i tylne zapewniające dobre resorowanie.
Hamulec nożny jest sterowany dźwignią nożną typu motocyklowego, umieszczoną po prawej stronie motoroweru.
Pojazd ten doskonale nadaje sie do turystyki, gdyż trzybiegowa skrzynka biegów przy mocy silnika o mocy 2,5KM umożliwia swobodną jazdę dwóch osób nawet w górzystym terenie.
Bagażnik, umieszczony za siedzeniem pasażera, umożliwia przewożenie niewielkiego, ważącego 8kg bagażu.
Możliwość schowania drobnego podręcznego bagażu umożliwia prawa puszka pod siedzeniem kierowcy, w lewej jest umieszczony sygnał z bateriami i klucze do obsługi pojazdu

 

 

Dane Techniczne:

Silnik:

Typu 019 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym,
jednocylindrowy, chłodzony powietrzem.
Średnica cylindra 38 mm
Skok tłoka 44 mm,
Pojemnośc skokowa 49,8 ccm.
Stopień sprężania 8.
Moc maksymalna 2,5 KM przy 5200 obr/min.
Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego.
Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie.
Rozrusznik nożny.
Paliwo - mieszanka (1:20) z olejem Lux10

Gaźnik:

Poziomy typu GM13F o średnicy gardzieli 13 mm.
Główna dysza paliwowa 0,55 mm.
Filtr powietrza suchy

Sprzęgło:

Mokre trzytarczowe z wkładkami korbowymi umieszczone na wale silnika.

Skrzynia biegów:

trzybiegowa, zblokowana z silnikiem.
Zmiana biegów nożna

Napęd:

Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do koła tylnego cześciowo osłoniętym łańcuchem ˝"x4,8 o 106 ogniwach, przełożenie 2,54

Podwozie albo rama jak kto woli :) :

Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa.
Zawieszenie koła przedniego na widelcu teleskopowym bez tłumienia, o skoku 70 mm.
Zawieszenie koła tylnego na wahaczu teleskopowym bez tłumienia skok 50 mm.
Siodło kanapowe dwuosobowe.

Koła :

Niewymienne o średnicy obręczy 19". Ogumienie 2,25-19.
Ciśnienie powietrza
przód 1,75,
tył 2,25 bar.

Hamulce :

Bębnowe sterowane mechanicznie.
Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwną wkładką.
Średnica bębnów 97 mm szerokośc szczęk 20 mm.

Instalacja elektryczna :

Jednoprzewodowa o napieciu 6V.
Prądnica- iskrownik trzycewkowa o mocy 23W.
Prądnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kołem magnesowym.
Wyprzedzenie zapłonu 4,5 (34st.) przed ZZ.
Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm.
Świeca zapłonowa M14x175.
Odsęep elektrod świecy 0,5 mm.
Lampa przednia dwuświatłowa 15/15W, tylna 3W.
Sygnał elektryczny prądu stałego - bateryjny

Pojemności :

Skrzynka biegów 0,75 l
Zbiornik paliwa 9 l

Ciężar :

Ciężar własny 63 kg
Dopuszczlne obcišżenie 150 kg

Zużycie paliwa :

2,8 l/100km przy 45km/h
(ciągłe ruszanie z pierwszego biegu jak i jazda w zbyt ekstremalnych warunkach zwiększa zużycie paliwa)

Wskaźniki: :

Zdolnośc pokonywania wzniesien 25%,

Stosunek mocy silnika do ciezaru 30 KM/T

Szybkośc maksymalna 55 km/h,

Szybkośc uzytkowa 35 km/h

Stosowane barwy nadwozia:

pomarańczowa, niebieska, zielona

Wyposażenie:

kpl. narzędzi, pompka, instrukcja