Strona Główna                                               Romet 50-TS-1

                                                                                        

 

Model:Romet 50-TS-1

 

Producent: Predom Romet w Bydgoszczy

 

Lata produkcji: 1976

 

Ilość egzemplarzy: nieznana

Historia powstania:

Model 50TS1 powstał w oparciu o model 50T1 i był sprzedawany jako jego wersja sportowa.
Pojazd różnił się praktycznie tylko szczegółami tj. wysoko umocowanym tłumikiem, krótką kierownicą, krótkim błotnikiem przednim, mniejszym bagażnikiem.

 

 

Dane Techniczne:

Silnik:

Typu 019 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem.
Średnica cylindra 38 mm
skok tłoka 44 mm, pojemnosc skokowa 49,8 ccm.
Stopien sprezania 8.
Moc maksymalna 2.5 KM przy 5200 obr/min.
Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego.
Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie.
Rozrusznik nożny.
Paliwo - mieszanka (1:20) z olejem Lux10

Gaźnik:

Poziomy typu GM13F o średnicy gardzieli 13 mm.
Główna dysza paliwowa 0,55 mm.
Filtr powietrza suchy

Sprzęgło:

Mokre trzytarczowe z wkładkami korbowymi umieszczone na wale silnika.

Skrzynia biegów:

trzybiegowa, zblokowana z silnikiem.
Zmiana biegów nożna

Napęd:

Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do koła tylnego cześciowo osłoniętym łańcuchem ˝"x4,8 o 106 ogniwach, przełożenie 2,54

Podwozie albo rama jak kto woli :) :

Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa.
Zawieszenie koła przedniego na widelcu teleskopowym bez tłumienia, o skoku 70 mm.
Zawieszenie koła tylnego na wahaczu teleskopowym bez tłumienia skok 50 mm.
Siodło kanapowe dwuosobowe.

Koła :

Niewymienne o średnicy obręczy 19". Ogumienie 2,25-19.
Ciśnienie powietrza
przód 1,75,
tył 2,25 bar.

Hamulce :

Bębnowe sterowane mechanicznie.
Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwną wkładką.
Średnica bębnów 97 mm szerokośc szczęk 20 mm.

Instalacja elektryczna :

Jednoprzewodowa o napieciu 6V.
Prądnica- iskrownik trzycewkowa o mocy 23W.
Prądnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kołem magnesowym.
Wyprzedzenie zapłonu 4,5 (34st.) przed ZZ.
Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm.
Świeca zapłonowa M14x175.
Odsęep elektrod świecy 0,5 mm.
Lampa przednia dwuświatłowa 15/15W, tylna 3W.
Sygnał elektryczny prądu stałego - bateryjny

Pojemności :

Skrzynka biegów 0,75 l
Zbiornik paliwa 9 l

Ciężar :

Ciężar własny 63 kg
Dopuszczlne obcišżenie 150 kg

Zużycie paliwa :

2,8 l/100km przy 45km/h
(ciągłe ruszanie z pierwszego biegu jak i jazda w zbyt ekstremalnych warunkach zwiększa zużycie paliwa)

Wskaźniki: :

Zdolnośc pokonywania wzniesien 25%,

Stosunek mocy silnika do ciezaru 30 KM/T

Szybkośc maksymalna 55 km/h,

Szybkośc uzytkowa 35 km/h

Stosowane barwy nadwozia:

pomarańczowa, niebieska, zielona

Wyposażenie:

kpl. narzędzi, pompka, instrukcja