Strona Główna                                                                   Romet Chart

                                                                                           

 

Model:Romet Chart

 

Producent: Predom Romet w Bydgoszczy

 

Lata produkcji: 1988 - 1994

 

Ilość egzemplarzy: nieznana

Historia powstania:

Pojazd był całkowicie nową konstrukcją zdecydowanie odbiegającą od dotychczasowych modeli.
Z nowości należy wymienić seryjnie montowane kierunkowskazy, światło stop, hydrauliczne amortyzatory, dwuosobowe siodło kanapowe.
Pojazd wyposażono w nowej konstrukcji tzybiegowy silnik zaprojektowany przez DEZAMET charakteryzujący się zharmonizowaniem z sylwetką motoroweru i dobrymi osiągami, a także dłuzszymi przebiegami międzynaprawczymi.

 

 

Dane Techniczne:

Silnik:

Typu 27, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym,
średnica cylindra 38 mm,
skok tłoka 44 mm,
pojemność skokowa 49,8 ccm,
stopień sprężania 8.
Moc maksymalna 2,0kW (2,8 KM) przy 5800 obr/min,
maksymalny moment obrotowy 3,5 Nm przy 4800 obr/min.
Kadłub silnika ze stopu lekkiego stanowił obudowę silnika, sprzęgła i skrzyni biegów
Wał korbowy kuty, składany Tłok ze stopu lekkiego z wypukłaym denkiem,
dwa pierœcienie uszczelniajšce.
Rozrząd tłokowy,
smarowanie mieszankowe 30:1
Chłodzenie swobodnym opływem powietrza.

Gaźnik:

14 MC lbu Bing1/14/206

Sprzęgło:

Mokre dwutarczowe.

Skrzynia biegów:

trzybiegowa o stale zazębionych kołach.
Zmiana biegów nożna wajhą po lewej stronie silnika

Napęd:

jednorzędowym łańcuchem rolkowym 12,7x8,51x5,2 mm.

Podwozie albo rama jak kto woli :) :

Rama pojedyńcza rurowa.|
Koło przednie zwieszone na widelcu teleskopowym z tłumieniem olejowym.
Zawieszenie koła tylnego na wahaczu wleczonym.
Amortyzatory teleskopowe.
Błotniki tłoczone blaszane, pełna osłona łańcucha, zbiornik paliwa spawany z wytłoczek stalowych

Koła :

Szprychowe niewymienne obręcze stalowe 17", ogumienie przód 2 1/4, tył 2 3/4

Hamulce :

Mechaniczne, bębnowe pełnopiastowe.
Hamulec przedni uruchamiany linkš Bowdena, tylny sztywnym cięgłem

Instalacja elektryczna :

Pršdnico-istrownik typ 105 6V, 25W.
Akumulator 10Ah,
Zapłon bezstykowy elektroniczny,
œwieca F-100
Reflektor przedni z żarówkš 25/25W, œwiatło tylne 5/21W, przerywacz kierunkowskazów ME-2, żarówki 4X21W, oświetlenie predkoœciomierza, sygnał dŸwiękowy bateryjny.

Pojemności :

Zbiornik paliwa 8,2 l w tym 1l rezerwy

Ciężar :

Ciężar własny 76 kg
Dopuszczlne obcišżenie 160 kg

Zużycie paliwa :

2,3 l/100km przy 45km/h
(ciągłe ruszanie z pierwszego biegu jak i jazda w zbyt ekstremalnych warunkach zwiększa zużycie paliwa)

Wskaźniki: :

Szybkośc maksymalna 50 km/h,

Stosowane barwy nadwozia:

biało-niebieska

Wyposażenie:

kpl. narzędzi, pompka