Strona Główna                                                              Romet Kadet Automatic

                                                                                     

 

Model: Kadet 110 Automatic

 

Producent: Predom Romet w Bydgoszczy

 

Lata produkcji: 1989-1993

 

Ilość egzemplarzy: nieznana

Historia powstania:

Model 110 to odmiana modelu 780 przystosowana do silnika Jawa 225.
Zmian dokonano w zakresie przystosowania podwozia do nowego silnika - a więc zmieniono uchwyty ramy, przełożenie przekładni łańcuchowej oraz dokonano niezbednych zmian w instalacji elektrycznej.
Ciekawostką w tym modelu był sposób uruchamiania hamulca tylnego - dźwignią po lewej stronie kierownicy gdzie zwykle jest sprzęgło.

 

 

Dane Techniczne:

Silnik:

Typu Jawa 225 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem.
Średnica cylindra 39 mm
skok tłoka 41 mm,
pojemność skokowa 49 ccm.
Stopień sprężania 9.
Moc maksymalna 2,4 KM przy 5000 obr/min
Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego.
Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie.
Rozrusznik nożny.
Paliwo - mieszanka (1:30) z olejemLux10

Gaźnik:

Poziomy typu JIKOV 2912DC o œrednicy gardzieli 12 mm.
Filtr powietrza z tłumikiem szmerów ssania.

Sprzęgło:

automatyczne,odśrodkowe, suche.

Skrzynia biegów:

dwubiegowa, automatyczna.
Zmiana biegów nożna

Napęd:

Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi,od skrzyni biegów do koła tylnego częściowo osłoniętym łańcuchem 12,7x7,75x4,88 o 104 ogniwach.

Podwozie albo rama jak kto woli :) :

Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa; główna rura noœna o œrednicy 45x2, pozostale o średnicy 30x2.
Zawieszenie koła przedniego na widelcu teleskopowym bez tłumienia, o skoku 80 mm.
Zawieszenie koła tylnego na wahaczu teleskopowym bez tłumienia.
Siodło pojedyncze typu rowerowego, dzwonek rowerowy.

Koła :

Niewymienne o średnicy obręczy 16". Ogumienie 2125-16.
Ciśnienie powietrza
przód 1,75,
tył 2,25 bar.

Hamulce :

Bębnowe sterowane mechanicznie.
Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwną wkładką.
Średnica bębnów 97 mm szerokośc szczęk 20 mm.

Instalacja elektryczna :

Jednoprzewodowa o napięciu 6V.
Alternator o mocy 20W.
Zapłon elektroniczny bezstykowy.
Świeca zapłonowa M14x F75 (Iskra).
Odstęp elektrod świecy 0,5 mm.
Lampa przednia dwuświatłowa 15/15W, tylna 3W.

Pojemności :

Skrzynka biegów 0,75 l(niewiadomo)
Zbiornik paliwa 4,5 l

Ciężar :

Ciężar własny 45 kg
Dopuszczlne obcišżenie 165 kg

Zużycie paliwa :

2 l/100km przy 45km/h
(ciągłe ruszanie z pierwszego biegu jak i jazda w zbyt ekstremalnych warunkach zwiększa zużycie paliwa)

Wskaźniki: :

Zdolnośc pokonywania wzniesien 25%,

Stosunek mocy silnika do ciezaru 30 KM/T

Szybkośc maksymalna 40 km/h,

Szybkośc uzytkowa 35 km/h

Stosowane barwy nadwozia:

pomarańczowa, niebieska, zielona

Wyposażenie:

kpl. narzędzi, pompka, instrukcja